hirdetés
Simple vásárlói tájékoztató







Paleo szex(é)trend

itt vagy: Eropolis > Hetero negyed > Blog > test > 1

hirdetés

Ha elfelejtetted a jelszavad...
Ha még nem vagy tag...

Írd meg az életed, írd meg a mai napod! Volt ma szex? Jó volt? Mi volt a jó benne és mi hiányzott? Mi húzott fel a legjobban ma? S minek örültél? Mi volt a legérdekesebb ma Eropolisban? Hát a külvilágban mi történt? Inkább a főnököddel vagy inkább a szomszédoddal feküdnél le? Vagy egyikkel sem?
Ha te is szeretnél blogot, örömpolgárnak kell lenned!


test blogja


Test drive
"A blogom témája": Mikor-mi 
« előző bejegyzés^ összes bejegyzés ^következő bejegyzés »

Paleo szex(é)trend
#1 (2019-09-15 03:21:29)

Na tessék. Minden egyben, még csak nem is brit tudósok rántják le a leplet a mai divatos (vagy reneszánszát élő? felkapott? nyiltabban vállalt?) swinger, poliamor és hasonló kapcsolatok (életmód?) hátteréről. Hurrá, lehet orrba-szájba, lelkifurkó nélkül :-D

https://divany.hu/vilagom/2019/09/13/a-monogamia-nem-alap/

!kep:https://www.eropolis.hu/imgs/USERGALL/BLOGIMG/22dffd820190915032342.jpg

15 hozzászólás |

Hozzászólások

nincs kép flogiszton
#15 (2019-09-15 13:31:17) |
#test: Megingott, talán, Zimbardo azt nyilatkozta, a bálványdöntögetés ősi ösztön, és én sem csodálkozom, ha valaki úgy evez a ő oldalvizén, hogy rágalmazza, már attól valaki, hogy beleköt, mert emlegetni kezdik. Tudományos kabátlopás bránerméregető exhibicionizmussal elegyen.
Az állatias két irányba visz: fölösleges a civilizáció, természetes lények vagyunk, fűvel-fával, az erősebb elveszi a másét, akár az életét is, mert  az ösztön ugye, az agresszió meg mégiscsak alap.
Állatias 2. Desmond Morris után szabadon: az állat annyit öl, amennyire szüksége van, annyit birtokol, amennyire szüksége van, annyit eszik , amennyire..Ha az ember pont ennyire , akkor a Földön megvalósulna a világbéke.
Többes kontra monogám, fejlődési szint? Mind a kettő lehet "úgy maradt", mert képtelen fejlődni.
Erről a stílusirányzatok spirálja jutott eszembe, amit áldott emlékű tanárnőm magyarázott:A barokk a reneszánszból merít, de részben megtagadja, viszont később arra hajaz a romantika, a realizmust előzményeként.
Ellentét? Egy szakasz két végpontján lévő minőségek, fekete-fehér, fény-árnyék.
Ellentét? Kör, aminek a két végpontja különböző árnyalatok után összeérve találkozik, fekete-fehér, fény-árnyék. 
pandora
#14 (2019-09-15 12:23:32) |
#test: 
Igen, itt a társadalmat úgy értettem, mint az egyének összessége. Valóban pontatlan. :) 
Szóval éppen ezért utópia, mert az emberek gondolkodásmódjának kellene hozzá változni. ;)
Nincs azzal baj ha valaki szarik a társadalomra és annak elvárásaira (legalábbis ebben az értelemben), ha a saját értékrendje rendben van. (Mihez képest ugyebár...tudom miért választottam a matematikát. :D  :napersze: )
test
#13 (2019-09-15 12:18:42) |
#pandora: 

Mondjuk inkább úgy, hogy a a *társadalomba ágyazott egyénnek* kell levetkőznie, egyéni utak ezek, és az is egyéni döntés, hogy szarok a társadalomra (és elvárásaira) :)
 
pandora
#12 (2019-09-15 12:15:45) |
#test: 
Kivételesen teljesen egyetértek. A nem korlátozó, nem birtokló, nem számonkérő monogám kapcsolat a legfejlettebb, szerintem ez egyértelmű.

A más téren történt atrocitások, játszmák, korlátozások, uralkodás a másik felett, megalázás, rátelepedés, kihasználás, ésatöbbi, amik a monogám kapcsolat kullancsai, mellékhatásai, kellemetlen velejárói, azok nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy szexuálisan, az ösztönök szintjén akarjon az ember kitörni belőle, mint tüneti kezelés. 

Ha ezeket sikerül a társadalomnak levetkőzni, valószínűleg tovább lehet majd lépni. Persze ez kicsit utópia. :D
test
#11 (2019-09-15 11:57:00) |
#pandora: 

Azért olvasd el a hsz-okat 6-tól is, látható, hogy kritikusan közelítünk meg mindent (nagyon helyesen)...
pandora
#10 (2019-09-15 11:52:44) |
Ha nem lenne az a sok "tudományos" forrás, nekem ez a cikk úgy hangzana, mint egy érzelmileg szegény, szexmániás kujon önigazolása.
Dehát ha phd meg tudomány, akkor nyilván más, a piros is tud kék lenni, ha bizonyítják hogy az. :D

test
#9 (2019-09-15 11:46:27) |
#ftibor: 

"Én folyamatokat látok, a tapasztalataink, és élményeink változtatnak minket."

Igen, azt hiszem, én is ezt fejtegettem a #7-ben. :)
ftibor
#8 (2019-09-15 11:27:56) |
#test: 

Sok a kérdés és ezt most nem csak a te hozzászólásodra értem. 2017. decemberben voltam utoljára swinger klubban és több, mint másfél éve nem gyakorlom a többszereplős szexet. Monogám párkapcsolatban élek és ezt az információt azért osztom meg, mert ezzel azt akarom mondani, úgy élek és úgy gondolkodom, ahogy az nekem a lehető legjobb legyen. Kipróbáltam magam itt is, ott is, és azt gondolom ez egy örök kérdés marad: monogámia vagy inkább valami más? Talán a jó válasz az, hogy mindenkinek egyénit, a sajátját kell megtalálnia. Én folyamatokat látok, a tapasztalataink, és élményeink változtatnak minket. Talán nincs jó és rossz, mert bármelyik párkapcsolati formát nézem, találok hiányosságot vagy ellentmondást. Jó, ha beszélünk erről, mert több vélemény csak előremutató lehet. ;) 
test
#7 (2019-09-15 11:00:40) |
#ftibor: 

Cuki kis film (bár ennek a sunyi örökmosoly átszellemültséggel vegyes tekintetű metroszexuális fiúcska  - nekem legalábbis - kicsit idegesítő), és első hallásra logikusnak *tűnik* a tartalma.
A kulcs mondat (a többi részletezés) szerintem:
"...2-3 év monogám kapcsolat után mindig elkezd mindkettőnknél valami 'viszketni'...ez annak a jele volt régebben, hogy ideje lelépni...de most nem akartunk lelépni...meg kellett találni a módját, hogy együtt maradhassunk"

Nehéz ezzel vitatkozni, mert a tények, sztorik az mutatják, hogy tényleg mindig így történik.

DE:

_Kérdés_: mi van, ha csak azoknál történik mindig így, akik a mindig újdonságot kereső elme által vezérelt emberek közé tartoznak (90+ %)? Akik *még* éretlenek a monogám kapcsolatra? Tehát megfordítom a dolgot: mi van, ha _nem_ a poliamoria a fejlettebb/érettebb, "more mature" konstrukció, hanem nagy vonalakban így néz ki a fejlődési folyamat:

monogám kapcsolattípus sorozatos kudarca -> poliamor/swinger/stb. kísérlet -- a rendszer *hosszú távú* kudarca --> monogám kapcsolat, 1 férfi-1 nő egyáltalán nem birtokló, korlátozó, jinjang egysége, testi és spirituális egybeolvadás, teljesség, ragozd ahogy akarod

Hm?

(A vicc az, hogy mivel fejlődési lépcsőfokokat nem lehet kihagyni általában semmiben, ezért amennyiben a fenti hipotézisem helyesnek bizonyul, helyesebb átmenni ebbe a fázisba, a sok monogám ismétlődő minta kudarca után, mint abban *benneragadni*, a szaros komfortzónában, mert a kör kezdőpontja csak látszólag ugyanaz, mint a végpontja, minőségileg teljesen más...) 



ftibor
#6 (2019-09-15 10:43:26) |
Ezt a kis filmet tegnap küldte egy ismerősöm (facebook-os videó): https://www.facebook.com/watch/?v=592119451317676
test
#5 (2019-09-15 10:35:21) |
#flogiszton (3): bár a börtönkísérlet hitelessége megingott nemrégiben, de ja. A belső-külső erkölcs miatt "viselkedik" az ember, a "lét határozza meg a tudatot" (sok embernél a lé :) ), de inkább a külső kontroll tartja féken a legtöbb embert -- kritikus, alap-egzisztenciálisan veszélyeztető helyzetekben szinte mindig visszavedlünk állattá, ami mellesleg egészségesebb életmód, mint ez, az ösztönkésztetések szabad és gátlástalan megélése miatti belső konfliktushiány miatt.



#flogiszton (4):

Hát, a szerző PhD-jének az egyik része volt ez az alábbi írás, sajnos meg kell venni, hogy a teljes dokumentumot (a végén a referenciákkal) el lehessen olvasni:

https://search.proquest.com/docview/305260310

A divany.hu egy könyve (a hülyén fordított "Hajnali szex" és egy TED-előadása alapján írta a cikkét:

https://www.amazon.com/Sex-Dawn-Prehistoric-Origins-Sexuality/dp/0061707805?SubscriptionId=AKIAIRKJRCRZW3TANMSA&tag=psychologytod-20&linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creativeASIN=0061707805

 
nincs kép flogiszton
#4 (2019-09-15 10:09:30) |
Érdekelnének a szerző hiteles forrásai, őskori láb(farok)jegyzetek, memoárok, barlangi graffitik.
nincs kép flogiszton
#3 (2019-09-15 10:03:07) |
A  "degeneráció" legfőbb mibenlétét alapvetően a hajlamokban látom Szondi Lipót és Zimbardo alapján, én hiszek nekik.Szondi azt írja, az emberiség 60 százaléka Káin vére,40 Ábelé. A többség az érdekei után megy, az erkölcs-vezérelt kevesebb. Elég hozzá egy börtönkísérlet, vagy egy éhínség, előjön a kannibál, ahogyan Ukrajnában a Sztálin által előidézett holodomor alatt."Nagy a kísértés a jóra' -írta Brecht,hinni akarom, hogy igaza legyen?Mindegy, alaptermészet, vagy hajlam...
test
#2 (2019-09-15 09:48:54) |
#flogiszton: 

Mondjuk, éppen, hogy nem voltak ezek szerint vérségi kapcsolatok (és ennélfogva azok fontossága), törzsi hierarchia kellett, hogy legyen, de a genetikáról sem volt sok ismeretük és örültek, hogy tüzet tudnak gyújtani, nemhogy ilyen összefüggéseket fedeztek fel...

De nem lehet, hogy diakronikusan nézve, a jelenség miatt lett ilyen noépozitív degenerált az egész emberiség? :D

nincs kép flogiszton
#1 (2019-09-15 09:47:40) |
A fantázia nélkülözhetetlen a tudományban, ahogyan a bizonyítás is, utóbbit mintha ez az opusz nélkülözné.
A vérségi kapcsolatok fontossága, a törzsi hierarchia, a genetikailag káros belterjesség ezt felülírhatják, de nem tudhatom.:)


hirdetés










A felhasználói élmény biztosításához Eropolis cookie-kat használ. Tudj meg többet.     Rendben, elfogadom.